Największy w Niemczech magazyn konsumencki "Guter Rat" wybrał spośród dostępnej na rynku oferty trzy modele z rekomendacją jako propozycja dla klientów „wybierających z głową”, a więc kierujących się nie tylko takimi przesłankami jak wyjątkowa wartość dla użytkownika, ale również dbałością o stan środowiska naturalnego.
Każdy z trzech najlepszych w swojej kategorii modeli charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie znacznie niższym od średnich wartości dla samochodów obecnie dostępnych w sprzedaży:
- KLASA KOMPAKTOWA: Toyota Yaris
- KOMBI/VANY: Skoda Roomster
- LIMUZYNY: Honda Civic Hybrid
Nagrodę specjalną w dziedzinie technologii specjaliści z "Guter Rat" przyznali firmie Volkswagen za prace nad ogniwami paliwowymi. Dzięki temu osiągnięciu możliwe ma być rozpoczęcie zakrojonej na szeroką skalę sprzedaży tej zaawansowanej technologii napędowej w autach osobowych do roku 2020.
Mówiąc w wielkim uproszczeniu, głównym problemem, z jakim borykali się dotychczas specjaliści na świecie, było ryzyko poważnego uszkodzenia systemu przy temperaturze pracy ogniwa paliwowego powyżej 80 stopni Celsjusza. Chcąc utrzymać temperaturę poniżej tego poziomu, niezbędne jest zastosowanie niezwykle wydajnego (i kosztownego) układu pozwalającego na odprowadzenie ciepła.
Inżynierowie Volkswagena po kilku latach starań opracowali bardzo odporną i trwałą membranę wymiany protonów, dzięki której temperatura pracy ogniwa paliwowego może zwiększyć się bez negatywnych konsekwencji do 120 stopni Celsjusza, a nawet dostarczać wymaganą ilość energii przy temperaturze dochodzącej do 160 stopni.
Nowe urządzenie jest w porównaniu z innymi systemami lżejsze, mniejsze i może znaleźć szerokie zastosowanie, od najmniejszych aut osobowych nawet do ciężarówek.
[samar.pl link]
Każdy z trzech najlepszych w swojej kategorii modeli charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie znacznie niższym od średnich wartości dla samochodów obecnie dostępnych w sprzedaży:
- KLASA KOMPAKTOWA: Toyota Yaris
- KOMBI/VANY: Skoda Roomster
- LIMUZYNY: Honda Civic Hybrid
Nagrodę specjalną w dziedzinie technologii specjaliści z "Guter Rat" przyznali firmie Volkswagen za prace nad ogniwami paliwowymi. Dzięki temu osiągnięciu możliwe ma być rozpoczęcie zakrojonej na szeroką skalę sprzedaży tej zaawansowanej technologii napędowej w autach osobowych do roku 2020.
Mówiąc w wielkim uproszczeniu, głównym problemem, z jakim borykali się dotychczas specjaliści na świecie, było ryzyko poważnego uszkodzenia systemu przy temperaturze pracy ogniwa paliwowego powyżej 80 stopni Celsjusza. Chcąc utrzymać temperaturę poniżej tego poziomu, niezbędne jest zastosowanie niezwykle wydajnego (i kosztownego) układu pozwalającego na odprowadzenie ciepła.
Inżynierowie Volkswagena po kilku latach starań opracowali bardzo odporną i trwałą membranę wymiany protonów, dzięki której temperatura pracy ogniwa paliwowego może zwiększyć się bez negatywnych konsekwencji do 120 stopni Celsjusza, a nawet dostarczać wymaganą ilość energii przy temperaturze dochodzącej do 160 stopni.
Nowe urządzenie jest w porównaniu z innymi systemami lżejsze, mniejsze i może znaleźć szerokie zastosowanie, od najmniejszych aut osobowych nawet do ciężarówek.
[samar.pl link]
Komentarz